Avon jalopuut ei olleet mitenkään valtavan huonot, mutta olipa tämänkin kepinympäryspuuhun tullut jo halkeamia. Näiden pelastettavissa olevien puiden kanssa olen nykyään toiminut niin, että hion pinnan ensin tasalle. Sen jälkeen yleensä halkeaman pohja/ura näkyy selvästi. Jos ura on leveä, voi pohjalta pilkottavaa värjäämätöntä puuta hieman värjätä sopivalla marker-tussilla. Sen jälkeen ura liimataan umpeen nestemäisellä pikaliimalla. Sitten hiotaan ja toistetaan liimaus, niin kauan kunnes ura on kauttaaltaan liimattu eli ummessa. Tämän jälkeen voidaan hioa pinta kauttaaltaan vaikkapa P600 ja lakata yli pariin otteeseen. Yleensä hion lakkauksen pariin kertaan ja uusin sen, ennen lopulista vesihiontaa ja kiillotusta. Ohjeistan siin mielullin korjaamaan nämä haljenneet hartsipinnat, kuin hiomaan ne kokonaan pois. Toki joskus pinta on niin pilalla, ettei sitä kannata alata korjaamaan, mutta silloin kannattaa ehkä hankkia mielummin parempi paneli kun väkisin korjata vanhaa. Vanhan korjaaminen alusta asti on todella haastavaa ja siitä löytyy artikkeli tästä blogista: Garage fiftynine | Mercedes blog: Puupanelin kunnostus Petrin W124:een (garage59-mercedes.blogspot.com)
Kynnyslistat olivat kohtuullisen hyvät, mutta niissäkin oli alumiiniteippi päässyt naarmuuntumaan ja kupruilemaan. toisessa listassa oli halkeama, jonka korjasin muovihitsaamalla. Listat maalattiin MAston 121 ja päälle tuli ruiskulla 2K mattalakka. Alumiiniteippejä myydään esimerkiksi ebayssa, mutten voi hyvällä tahdollakaan suositella niitä. Ebayn teipit on ohuempaa alumiinia kuin alkuperäiset ja alumiini käyttäytyy eri lämpötiloissa erilailla kuin muovi. Tämä aiheuttaa sen, että vuoden sisään kun on ollut kylmää ja lämmintä, on uudet teipit rutussa. Siispä olen itse teettänut omalla toimittajallani alkuperäisen näköistä laadukasta harjattua alumiiniteippiä, joka on kokonaan vinyyliä eli muovia. Näissä on myös erikois luja liima, joten ne tarttuvat kiinni kuin tauti. Näiden omavalmisteiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa verrattuna ebayn alumiinisiin teippeihin.
Autossa ei ollut ihme kyllä varusteena sähköantennia, joten sellainen oli saatava. Alkuperäine Hirchmann Auta 6000 löytyi kaveriltani Petriltä, ja se vaati toimiakseen ohjainkortin uudelleen tinauksen. Lisäksi piiska oli poikki, joten uusi laadukas Uro:n kromattu piiska saapui jälleen Rockautosta. Pienillä fikseillä tämäkin saatiin siis herätettyä henkiin. Koska antennia ei ollut ollut, sille ei myöskään ollut sähkösarjaa, niinpä kaivelin omista varastoistani liittimen, mihin juotin pidemmät johdot ja asensin paikalleen.
Musiikkipuoleen liittyen tarvike Alpine sai väistyä alkuperäisen Beckerin tieltä. Tähän hätään en löytänyt Grand Prix 2000 mallia, mikä autossa on ollut tehdasvarusteena, mutta sellaista saa tarjota, mikäli löytyy ylimääräinen! Löysin kuitenkin toimivan perus Europa 2000:n, jolle korjasin auton johtosarjat alkuperäisen mukaisiksi, niin, että myös Fader potikka toimii. Lisäksi mankalle vedettiin RCA ja kaiutinjohtoon liitettiin aktiivinen linjamuunnin.
Konehuoneen puolelta maalaukseen lähti ilmanputsarin kansi, jonka varoitustarran jälleen kopioin sekä teetin siitä uuden. Kannen maalasin MB 040 mustalla ja päälle ruiskulla 2K mattalakka.
Tulppien johtokourun suojamuovin joku fiksu oli reijittänyt, että oli saanut tarvike Webaston letkuille laitettua kiinnikkeet kannen päälle. Letkut olisi ensisijaisesti pitänyt muutenkin vetää muualta, mutta hölmöintä oli tuo muovien silpominen. Juotin reijät umpeen, ja kittasin tarvittavilta osin. Päälle penslasin hieman hiontaväriä ennen kuin maalasin 040 mustalla ja 2K mattalakalla. Kuivuttuaan käsittelin kirjaimet Molotowin Liquid chromella. Moottorin etukopasta oli myös tähti mennyt rikki, eikä sitä löytynyt mistään, joten mallinsin tähden mittojen mukaan ja 3D tuloste maalattiin samalla Liquid chromella.