torstai 16. huhtikuuta 2015

Muutosten tuulet

Puskurien ritilät maalattiin mustiksi ja niihin lisättiin kromilistat. Myös maski vaihtui Avantgarde malliseen
 


Coupen valmistumisen jälkeen olikin vuorossa armeijan harmaat alkuvuodesta 2005, missä olikin aikaa miettiä mitä coupelle seuraavaksi tehtäisiin. Netinkäyttö ei ollut puhelinten kautta vielä nykyisellä tasolla, joten iltaisin luettiin alan lehtiä ja tutkittiin mitä uutta olisi tarjolla. Kromivanteet olivat sen vuoden kuumin juttu ja mm. TSW julkaisi ison nipun uusia kromivanteita. Auto näytti tuohon aikaan vähän maasturilta Keskineillä, joten päätin laittaa ne myyntiin ja tilasin uudet TSW Kyalamit koossa 19x8 ja tietenkin kromisena. Renkaiksi tilasin ensimmäistä kertaa ikinä Rengas-onlinesta Kumhon KU31 235/35R19.


Kristalliumpiot piristivät keulaa kummasti.
Puskureille piti tehdä pieneiä muutostöitä ja samalla ne värjättiin uudelleen niin että alumiiniverkotkin tulivat mustiksi. Uutta ilmettä saatiin lisäämällä kromiset listat verkkoihin. Uutuutena markkinoille tuli ns. kristallivalot jotka oli tähänkin autoon saatava. Subi käännettiin niin päin että komea magneetti tuli kontin puolelle näkyviin. Näillä muutoksilla pärjättiin vuosi 2005.

Takakontti tehtiin puhtaalta pöydältä.

Uudet elementit.

Kontin asennukset alkuvaiheessa.

Tavaramäärä alkaa olla paikallaan.Huomaa johtojen määrä!

Konkkien takana oli peilikalvolla päällystetty pleksi jonka takaa paljastui oikealla puolella jakoblokit ja toisellapuolella jakosuotimet.

Lasikuitupanelit pohjavalmiina ja sovitettuna.

Takaluukkuun tuli kokonaan suora paneli ja kilpi siirtyi puskuriin.
Armeijan jälkeen yritin hakea toista kertaa opiskelemaan Muotoiluinstituuttiin Lahteen, mutta homma ei mennyt silläkään kertaa putkeen ja töihin kävi miehen tie.Vaikka palkka oli kehno teki mieli jälleen tehdä muutoksia autoon. Tällä kertaa kohteena oli takaluukun asennukset. Kevät 2006 tehtiinkin koko takaluukku uudelleen. Elementeiksi valittiin Peerlessin 10" subwooferit joita tuli 3kpl. Päätteet pysyivät samana. Kotelot rakennettiin kauttaaltaan uudelleen ja tälläkertaan kaikki peitepaneelit tehtiin lasikuituisina. Keskiosan panelit haluttiin kiiltäväksi maalattuina ja reunat verhoiltiin nahalla. Pohjatöissä tarvittiin ammatilaisen apua sillä lasikuitupinta oli todella karu. Konttin lisättii myös kunnon halogenvalot ja kaikki johdotukset uusittiin. Tälläkertaa johtojen laatuun panostettiin ja niiden eristys hoidettiin huolellisemmin. Ohjelmalähde vaihtui Pioneeriin 7" näytöllä varustettuun Avic X1 soittimeen. Samalla autoon lisättiin digiboksi TV-lähetyksiä varten.





Sisusta sai kontin kanssa samaa maalia ylleen kun vaalean sininen sai väistyä Alfa Romeon Nero mustan tieltä. Suuritöinen pikkuprojekti oli vaihtaa kaikkiin auton katkaisijoihin siniset LED valot.

Sisusta sai tummanpuhuvan ilmeen mustan maalin ansiosta.

Palikat jälleen maalattuna. Takalasillekin ilmestyi spoileri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti