Juhan kunnostaessa perusteellisesti 250-bensa mersuaan, oli työnalla myös tuon yhden omistajan -300D:n kunnostus. Vaikka auto oli viimeisen päälle hyvä, oli siihen se ajan hammas kuitenkin päässyt hieman nakertamaan.
|
Perinteiset ruostepaikat löytyi myös tästä yksilöstä. |
|
Lokasuojien irroittamisen jälkeen lisää haperoa löytyi myös runkorakenteista. |
Ruostevaurioita löytyi kummankin etulokasuojan alta pyörän aukon takaa, johon kura pääsee kerääntymään. Paikat korjattiin ja maalattiin uudelleen. Myös etuhiekkapelti oli ottanut osumaa, ja lokasuojien etu-alanurkat oliva päässeet mädäntymään. Juha hankki tarvikelokasuojat joista leikkasi korjauspalat alkuperäisiin. Osat hitsattiin ja maalattiin uudelleen. Oikean puolen takalonkassa oli jälkikäteen asennettu tarvike antenni, jonka reika hitsattiin umpeen.
|
Maalaukset tehtynä ja uuden umpiot paikallaan. |
|
Jälkikäteen porattu ylimäärinen antenninreikä poistettiin ja lonkka maalattiin uudelleen. |
Maalauksesta vastasin Seppäsen Pasi Kurikasta, sama mies joka maalasi Cadillacin. Pasi maalasi apukuskin puolen takaoven, takalonkan sekä etulokasuojat. Maalauksessa haluttiin säilyttää niin paljon alkuperäistä kuin mahdollista, joten sen vuoksi vain pakolliset osat maalattiin. Ammattimaalarina Pasi sai sävyn niin lähelle alkuperäistä ettei eroa huomaa.
|
Kori kunnostettuna odottamassa verhoilua. |
Alkuperäinen sisusta oli ehjä ja siisti, mutta auringonvalo oli tehnyt tehtävänsä plyyshikankaalle. Juhan pestessä penkit tuli kankaasta niin haurasta, että niihin sai painaa sormella reikiä. Uutta samanväristä plyyshiä etsittiin koirien ja kissojen kanssa. KL Partnereilta löytyi oikeanlaista "makkaraplyyshiä" penkkien reunoihin, mutta yksivärinen tasainen kangas osoittautui ongelmaksi. Useamman kuukauden jälkeen kangasta onnistuttiin paikallistamaan Saksasta ja myös takapenkin selkänoja ja hattuhylly saatiin korjattua. Verhoilutöistä vastasi Verhoomo Ajomako Laihialta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti