







Kattolistat nyppäsin joutessani irti.



Lauantaiaamulla karavaani lähti kohti Pohjanmaata ja sinnehän se raato nyt jäi metallipitoisuuden lisäykseen. Viikolla sain foorumin kautta vielä lisää osia purkuautosta leikattuna. Ne heitin kuitenkin vielä hiekkapuhallukseen, niin on varmasti puhdasta tavaraa mitä liimataan paikalleen. Hitsarin kanssa käytiin myös auto läpi, ja kyllähän siinä pitkälle toistakymmentä huomiota vaativaa aluetta on. Nyt sitten vaan odotellaan valmistumista.


Joskus on myös projekteja, joiden kanssa täytyy nostaa vaan kädet pystyyn ja unohtaa. Tämä -86 vuoden 200D, lähtökohtaisesti Vantaan Taksi, tuli kolmen vuoden ikäisenä isälleni -89. Itse olen ollut tuolloin 3-4vuotias. Muistan auton kuitenkin ihan hyvin. Autosta oli ruuvattu taksikäytön jälkeen -150tkm jonka selvittyä auto palautettiin vajaan parin vuoden käytön jälkeen liikkeeseen. 2014 tämä yksilö kuitenkin ilmaantui myyntiin, ja myyjä oli sama henkilö joka sen oli ostanut sieltä liikkeestä isäni palautettua sen. Suuri suunnitelma oli saattaa tämä elämää nähnyt vanhus alkuperäiseen loistoon ja museokuntoon veljesten toimesta, mutta neljän vuoden jälkeen totesimme, ettei sitä kukaan oikeasti ala tekemään. Hauskaa oli kuitenkin että tuonkin ajan pihassa seisomisen jälkeen tämä 910tkm(mittarissa 759tkm) ajettu laite lähti avaimesta heti käyntiin ilman mitään miettimistä kun vaan laittoi akun paikalleen. Hienoja laitteita. Auton vein tutulle purkulaanille ja sinne se nyt saa jäädä omiensa joukkoon. Joskus on vaan osattava antaa mennä.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti