Peltihommatkin vähenee ennen loppua. Etupään nostopaikat olis nyt hitsattu. Vaikka nämä näytti vain vähän ruosteisilta ennen massojen raaputtelua, oli totuus kumminkin hieman toisenlainen kun tukipellit riipaistiin irti. Helmapelti oli kadonnut jo hyvällä tahdilla nostopisteen altakin, eikä 2mm teräksinen vahvikekaan ollut enää kovin terve. Tilasin uudet vahvikkeet saksalaisesta nettikaupasta joka myy pelkästään kyseisiä osia mersuun. Mahtaa olla hyvä menekki. Yhden ja viimeisen vastaavan ostin jo aiemmin veholta takapäähän, mutta niitä ei enää sitä reittiä saa.
Ja sama juttu kuskin puolella.
Seuraavan vuorossa olikin pyöränkotelon takaosat joista kuskinpuoli olisi nyt tehty.
Viime viikonloppuna koukkasin hakemassa purkuautosta toiset jarrusatulat, jotka on nyt purettu ja tällähetkellä puhallettavana. Ensi viikolla ne lähtee sinkkiin. Samalla rapsin mukaan autosta jostain syystä puuttuneet ABS-anturit ja palojen varoitinjohdot eteen.
Aikansa kattelin Facebookin myyntiryhmässä yhtä ilmoitusta jossa oli W201:n kasettiteline ”C-box” keskikonsoliin. Se oli kuitenkin puutteellinen, mutta lopulta kun hinta oli sopiva niin koppasin talteen. Muistin että yhdessä purku 124:ssa oli päreinä oleva C-box josta voisi saada varaosia. Niinpä purin palikan osiin, maalasin rungon ja asensin varaosatelineestä lainatut zebrano pidikkeet kaseteille. Telineen etuosassa oli ollut paikallaan webaston kello, joten alkuperäinen säilytyslokero oli silvottu. Sehän ei ollut ongelma, vaan kopioin muodot jäljellä olevasta palasta ja mallinsin uuden. Palikka on paraikaa tulostettavana.
Tein myös mielestäni löydön ja ostin ihan kotosuomesta ihan mint kuntoiset esitteet w201 ja 2.3-16. 190E esite on jopa suomeksi ja 16v esite englanniksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti