Kevät tulla jollottaa. Mersu on vielä maalarilla, mutta siellä se edistyy. Tänään tuli kuvia kun oli saatu konepelti, kattoluukku ja takaluukun kansi väriin.
Tuossa vappuna päätin pikaisesti fiksata tuon takapenkin kuntoon, kun se on tuolla varastossa pyörinyt koko kevään. Tuohan oli ihan hyvässä kunnossa jo lähtökohtaisesti, mutta muutama pikku paikka siellä ja täällä vaati huomiota. Aloitin homman pesemällä nahat melko rajulla 50:50 seoksella autoglymin powermaxilla, sitten kuivaus ja vähän lämpöä puhaltimella niin sai parit rutut oiottua. Seuraavaksi rasvanpoistolla koko penkki läpi ja toistamiseen kuivaus.
Rikkoontuneita pintoja hieraisin kevyesti karhuntassulla, ja laitoin niihin ohuelti nahkakittiä. Ei nyt sattunut olemaan mustaa kittiä hyllyssä niin käytin beigeä.
Taas lämmitellään, uusintakierros kitillä, lämmitellään, ja sitten kevyt tasoitushionta 400 paperilla. Uus rasvapesu, kuivaus ja päälle SEM nahkamaali.
Annoin kuivaa vuorokauden ja käsittelin prestan nahanhoitovoiteella. Kevyt kiillotus mikrokuituliinalla ja bueno.
Tuohon aiemmin mainittuun veljen kakkosneloseen hankin 390mm sport ratin nahkaisena, joka vaati myös hieman fiksausta. Tässä myös tööttiverhoilun mersunmerkin reikä oli revennyt, joten se piti liimata.
Ratti oli vähän rujo, mutta kohtuu hyvä lähtökohta. Pesin tämän myös alkuun powermaxilla ja kuivasin. Sen jälkeen pyyhkäisin kehän maalittomat alueet ”nukkaantuneet” kiillotuskoneella rättilaikalla, niin sain ne karvat alas.
Sen jälkeen rasvapesu ja maalittomat alueet liimasin umpeen nahkaliimalla. Kuivattelua, kevyt hionta ja SEM päälle. Mersun merkin kiillottelin vielä uudenveroiseksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti