Fitmenttiä saatiin vihdoin säädettyä kun joulunvietosta päästiin takaisin kotiin ja postissa odotti Eibachin paketti. Mittailin keskiöstä kaareen 367mm etupäässä ja takana se oli alkuun 350mm. Takapään säädinkin jo aiemmin pidentämällä SLS tankoa 5mm, joka laski perää 10mm. Eli mitta kaareen on nyt 240mm. Etupäähän ostin jo valmiiksi 4’ kumit jotka on 23mm, mutta kun mittasin alkuperäiset jouset ja uudet eibachit niiden ero oli 35mm. Ajattelin ettei se laske tarpeeksi isoimmilla kumeilla, joten päätin laittaa 3’ kumit jotka oli hyllyssä. Ne oli mitattuna 16-17mm. Orkkisjousissa oli 1’ kumit (8mm), joten teoriassa madallus pitäisi olla 26-27mm. Sain jouset paikalleen ja sitten pomppimaan lukkopellin päälle. Auton laskettua sain molemmista kaarista mitattua 242mm, eli madallusta tuli 25mm. Nyt siis wheelgap on lähestulkoon sama edessä ja takana plus kevyt etukeno, mikä on ihan hyvä tälläisessä kasarilaitteessa.
Noilla talvirenkailla, jossa on siis 25mm vakiota korkeammat kumit, tulos näyttää jo hieman turhankin matalalta, mutta cossun omilla vanteilla ja noilla evo vanteilla se ei enää näytäkään niin matalalta, enemmänkin suht tehtaan sport alustalta. Eli summa summarum mielestäni aika onnistunut pikku fiksi, ja auto näyttää varmaan melko hyvältä noilla 15-reikäsillä kun ruuvaa ne kaikki alle. Toki myös nuo koottavat näyttää paljon paremmalta matalamman auton alla.
Pikku lisäys tuli myös konehuoneeseen, kun lisäsin tuon subbarin virtakaapelin sulakkeen. Virtajohto on alkuperäiseen tyyliin mustaa, ja sulakerasiankin valitsin mahdollisimman alkuperäishenkisen, ettei se erotu. Vielä kun saisi sen subikotelon värkkäiltyä. Sitä varten kävin hakemassa toisen kontin kylkiverhoilun, ja kontin maton. Vielä kun löytyisi vanha Atari pelikonsoli niin saisin vähän design elementtejä siitä lainaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti