Pääsin vihdoin siihen vaativaan, mutta ah niin palkitsevaan hommaan, eli kiillotukseen. Alkutekijöikseni pesin auton ensimmäistä kertaa (Glym TFR) ja kuivasin huolellisesti. Pintahan ei mikään ihan paha ollut, lähinnä pesuhuntua ja outoja klaappeja siellä täällä. Edelliset maalaukset olisivat voineet olla parempiakin, mutta tyydyin nyt poistamaan lähinnä muutaman roskan.
Myllytyksen aloitin Rotaryllä, kovimmalla vaahtomuovilaikalla mitä kaupasta löytyi, eli kunnon louhintaa. Tahnana Mirkan 35, joka on kyllä rajua, mutta toimivaa ainetta. Seuraavaksi vaihdoin koneen epäkeskoon, ja leikkaava hex-laikka kera Turtewax-pro T10:n. Tämän jälkeen pinta oli jo todella hyvä, tai no hyvä vanhaksi maaliksi, ja aina miettii onko järkeä jatkaa lisää. Kokemuksesta kumminkin tiedän, että on. Niinpä kone edelleen sama, medium laikka ja turtlen T20. Viimeistely T40:lla ja pehmeällä kennolla. Vahaksi valitsin talvea ajatellen Meguiarsin Ultimate paste waxin. Kesäksi olisin laittanut Fusson, mutta suolavelli tarttuu siihen niin rajusti kiinni, ettei mitään järkeä. No koitetaan nyt välttää niitä suolakelejä kumminkin. Tuohon vaiheeseen se nyt jäi. Vielä täytyy hinkuttaa oviaukot jonkun tosimaalarin sumurajoista. Samalla asennan uuden 300D lätkän kun sellanen tuossa nyt on pöydällä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti