AMG holkkisarja on museoautossa parempi tapa saada vähän lisää tilaa kaariin, kun mankelointi ei tule kysymykseen. Ovat kuitenkin ihan tehtaan suunnittelua. Tietääkseni noita ei enää marmorilta saa varaosanumerolla, mutta ebaysta ym. löytyy uustuotantoa.
Nämä tuli nyt asennettua autoon paikalleen. Samalla vaihtui myös nuo jo viime talvena alla olleet 500E kasireijät.
Hienosti pelittää. Nämä ostamani Nylonholkithan on 12,5mm alkuperäisten 15mm sijaan. Se ei ainakaan asennuksen puolesta ollut mitenkään huono asia, sillä paksumpia varten olisi kyllä paljon enemmän joutunut venyttämään lokareita. Näille riitti, kun irrotti nuo kolme kiinnitysruuvia, kaksi muovipanelin alta ja yhden puskurin alta. Irrotin operatiota varten puskurin ja nuo kylkipanelit lokasuojista.
Kamalasti kertynyt taas kuraa tuonne alle, vaikka viimekesänä ne pestiin ja ruiskuteltiin ML:llä. Jokatapauksessa, koska lokari siirtyy ulospäin, jää puskurin sivut liian sisään, jos niille ei tee mitään. Siksi löyhdytin tuota puskurin sivukiinnikettä ja siinä oli onneksi noin 10mm säätövaraa ulospäin jonka käytin kokonaisuudessaan. Näin sain puskurin sivut siististi mukailemaan lokarin uutta linjaa.
Muutosta ei ihan herkästi huomaa, mutta mittauksessa ennen ja jälkeen kaaren uloin kohta tosiaan siirtyi ulommas noin 10-11mm. Eli tilaa tuli siis rutkasti lisää noin puolentunnin operaatiolla. Ja onhan se nyt ehkä hitusen pulleampi ja miehekkäämpi. Oikea köyhän 500E.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti