Autossa oli aikalailla kaikki palikat paikallaan, mutta jostain syystä hieman erikoisiakin pieniä puutteitä löytyi. Näitä oli mm. flektin tuulitunneli, joka puuttui kokonaan klipseineen. Samoin virranjakajan kannen päällä oleva suojakansi puuttui.
Aivan alkuun oli kuitenkin pestävä moottoritila, sillä edelliskerrasta oli tässäkin yksilössä aikaa. Pesun tein kolmeen kertaan, että sain siitä edes kohtuullisen. Kaavin myös alkuperäisen konepellin äänieristeen pois, sillä se oli todella rapea. Samalla laitoin uuden vastaavan tilaukseen Ebaysta.
Flektin koopa löytyi suomesta harrastajalta, jolla oli 420SE purettavana. Samasta autosta otin koemielessä ilmanputsarin kannen, koska halusin kokeilla sen pulverikromausta. Tuulettimen lavat oli jo melko karun näköiset, joten hioin ja maalasin ne teräksen harmaan sävyyn ja lakkasin mataksi. Samalla asenin "uuden" käytetyn tunnelin paikalleen ja fiksatut klipsit. Konehuone siistiytyi heti.
Virranjakajan suojakoppa löytyi Saksan Kleinenzeigenistä, ja taas meinasi olla mielenkiintoinen maksu ja saako tavaran vai ei, mutta kyllä se sieltä sitten lopulta ilmeistyi kotiin ja osahan oli lähes virheetön.
 |
Puhallettuna |
 |
Pulverikromi |
 |
Vesilakattuna |
 |
Akryylilakattuna ja uusi varoitustarra |
Putsarin kannen puhalsin kevyesti kotona alumiinioksidilla, jonka jälkeen pesin sen vielä tinnerillä. Sen jälkeen kiikutin sen pulveriin ja mielestäni siitä tuli todella hieno. Että saisin sen kestämään, lakkasin kannen ensin vesiohenteisella lakalla, ja sen jälkeen uunitin sitä 60-asteessa tunnin. Viikon päästä lakkasin sen vielä uudelleen tavallisella 2K akryyli autolakalla, jotta pinta kestää normaalia käyttöä. Uusi tarra löytyi omasta takaa, kun teetin näitä avo-projektiin vuosi takaperin.
 |
Hapotus menossa |
 |
Maalattu ja lakattu |
 |
Kotelosuojaa reilusti |
 |
Aluslevy maalattu |
Konehuoneessa oli tarve vaihtaa uusi oikea iso akku, ja samalla kun akun nyt irrotti, oli hyvä katsoa akkutelineen alle, miltä siellä näyttää. Kompostihan se täälläkin oli käynnissä, mutta mitään läpimätää ei sentään ollut. Nostin johtosarjat pois tieltä mitä pystyi, ja kävin porakoneella teräsharjan kanssa kaikki läpi mitä pystyi. Sen jälkeen hapotin pinnat ruosteenmuuntimella ja sen jälkeen harjaus/tinneripesu. Tämän jälkeen päälle epoksipohja ja lopuksi korinväri ja mattalakka. Päälle laitoin vielä kunnon kerroksen kotelosuojaa, ettei se enää ottaisi kosteudesta itseensä. Luonnollisesti kaikki lehdet ja havut siivottiin pois ja avattiin vedenpoistot. Myös akun teline maalattiin uudellen mustaksi.
 |
Uusi akku ilman teippejä, ja pesty pissapojansäiliö, niin taas näyttää hyvältä. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti