maanantai 23. kesäkuuta 2025

Poistetaan viritelmät ja turhat äänet

Tyhjän kabiinin kanssa olikin sitten "helppo" lähteä selvittämään kamalaa jälkiasennushälyttimen kytkentöjä. Ainakin asennus oli tehty todella epäammattimaisesti ja epäsiististi, joten jälkiasennettujen johtojen ja kytkentöjen erottaminen ei ollut vaikeaa. Poistin kaikki johdotukset yksi kerrallaan, ja korjasin alkuperäiset johdot sitämukaa kun niitä oli katkottu.

Jälkiasennus hälytin.

Palaneen ranskanperunan käryn syy selvisi. Tämmöset ei kuulu Mersuun.

Viimeisenä virityksenä löyty Renaultin rele auton sulakeboksista, minkä irrotuksen jälkeen auto ei enää pysynyt käynnissä. Siinä hieman alkoi kylmäämään, mutta kokeneemman 126 Spesialistin avulla paikallistin vian alkuperäiseen bensareleeseen, jossa oli kylmäjuotos. Sen korjaamisen jälkeen auto toimi taas normaalisti. Jälkeenpäin pähkäilin, että Rellun releellä oli ohitettu auton alkuperäinen viallinen bensarele, mutta huonosti kasaan kyhätty johto/rele viritelmä aiheutti itsessään jo ongelmia, koska siitäkin oli jo johtoja poikki. Viimeinkin kaikki ylimääräiset johdot oli purettu ja auto toimi. Vielä piti korjata auton alkuperäinen mankan johtosarja, joka oli silvottu uudemman soittimen takia. Samalla muokkasin johtosarjan niin, että vakio Fader toimii myös itsenäisen 1-komponenttisoittimen kanssa, kuten Becker Mexicon, joka valikoitui tähän projektiin asennettavaksi. Autossahan on ollut lisävahvistimillinen Mexico, jossa vahvari on erillisenä takakontissa.

Otsonoituna 

Johtojen ollessa nyt kunnossa, oli aika siirtyä hoitamaan äänieristys kuntoon. Sitä ennen otsonoin sisustan ylimääräisistä hajuista. Äänieristysmattoa tuli sitten katosta lattiaan ja ovien sisään.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti