|
E-mallin takaluukun kantta lähdettin hakemaan aina Turusta saakka. |
Auton jalostus jtkui keväällä 2007 hankkimalla siihen liuta E-mallin osia. Pidin pitkään 124E-mallia huomattavasti paremmannäköisenä auton kuin vanhaa prefacelift mallia. Olinhan faceliftannut jo CE:nkin keulan, joten halusin tehdä saman myös sedanille. Tällä kertaa tosin tein muutoksen niin täydellisenä kuin voi vaihtamalla myös mm. ratin airbag malliseen. E-mallin 250 dieselissä on myös ritilämallinen etupuskuri sekä turbomallin lokasuoja. Myös nämä osat hankittiin E-mallin konepellin, etuvalojen, takaluukun kannen sekä takapuskurin lisäksi.
|
E-mallin konepelti juuri maalattuna. |
Osat maalattiin irrallaan ja asennettiin paikalleen. Kyllähän se ulkonäkö siitä muuttui parempaan suuntaan, mutta nyt autossa oli alkuperäisen korinvärin lisäksi kahteen kertaan irrallaan maalattuja osia ja lopputulosta voisi kuvailla lähinnä harlekiiniksi.
|
Sävyeroja joka puolella. Auto kasvojen kohotuksen jälkeen pesulla. |
Maaliskuussa 2007 auto meni sitten lopulta kokonaan maalattavaksi Majaniemen Jarille. Auto maalattiin kauttaaltaan kattoa lukuunottamatta, joka oli virheetön. Vihdoinkin auto oli yksivärinen ja se näytti todella hienolta alkuperäiseltä yksilöltä.
|
Maalaamosta juuri ajettu auto menossa kasaukseen. |
|
Koko kori maalattiin kattoa lukuunottamatta. |
Kovin kauaa ei alkuperäisyys kuitenkaan jaksanut kiinnostaa, joten tilaukseen laitettiin H&R:n -30mm madallussarja joka asennettiin paikalleen edessä 1" ja takana 3" kumeilla. Nyt autoon saatin juuri halutunlainen Stance lieveällä etunojalla menemättä ihan kuitenkaan hottentottilijalle.
|
Kevyt madallussarja asennettuna ja auto koottuna. |
|
Tämän kuntoisia W124:ia kun vielä löytyisi nykypäivänä. |
Seuraava operaatio olikin sitten löytää halutunlaiset vanteet, joita ei välttämättä ihan kaupanhyllyltä löytyiskään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti