Purin auton toisena rakentelupäivänä ja ilman uusia yllätyksiä pääsin suoraan ruostevaurioiden kimppuun. Ruosteet olivat ainoastaan pinnassa, joten niille riitti kunnollinen puhdistus ja hionta.
Alueen käsiteltiin ruosteenmuuntimella huokoisten alueiden pohjalta, ja uudelleen puhdistuksen jälkeen ne kitattiin tasaisiksi.
Pohjatyöt jatkuivat hiontavärin maalamisella, jonka jälkeen pinnat vesihiottiin ja rasvapestiin huolellisesti.
Maalaus hoidettiin talliolosuhteissa liuotinohenteisella Debeerin värimassalla ja Silcon kirkaslakalla.
Korin pohjatöihin ja maalaukseen meni toinen rakentelupäivä, joten kolmantena otin työn alle muoviosat. Helmat ja kylkimuovit olivat täysin ehjät, joten ne maalattiin vain ja ainoastaan sävyerojen välttämiseksi. Puskureissa oli enemmän sanomista, ja etupuskurin vanhat korjaukset poistettin ja kaikki halkeamat muovihitsattiin uudelleen. Saumoihin käytin vielä 2K koriliimaa vahvistukseksi. Pintaan tuli alkuperäinen helmasävy ja päälle satiinilakka,
Tähän tilaan auto jäi odottamaan seuraavaa pohjanmaan reissua itse lähtiessäni Cadillacilla Lahteen ensimmäistä kertaa tämän vuoden puolella. Ihan kohtuullisesti sai kolme kesälomapäivää hyödynnettyä uuden mersun kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti