Hiljaiseloa ollut lähinnä viime viikot projektin suhteen. Pieniä edistymisiä peltipuolella, mutta ei kuva materiaalia. Molemmat kaaret on kuitenkin viimeistelty, ja Tuomo pääsee jatkamaan helmoihin seuraavaksi. Itse olen lähinnä myynyt 3D tulostettuja getrag nupin työkaluja pitkin maailmaa yhdessä -59 Cadillac uustuotanto-osien kanssa. Pienellä tuotolla sai sitten hankittua cossuun uudet jarrut ja takapään nivelet. Romut otin Bandelilta Saksasta, ja samalla tuli käyttöautoonkin kaikki jarruosat. Levyt ja palat on Aten tavaraa, ja nivelet Febia. eBaysta tilaukseen lähti kangasmatot. Vielä olisi listalla paljon tavaraa tilattavaksi.
Velimiehen kokoelmista löysin myös autoon paremmin sopivan Becker Gran Prixin. Tätä mallia on ihan oikeasti saanut jo 1985, joten se istuu kojelautaan kuin nappi otsaan.
Hain myös vähän muuta äänentoistotavaraa, eli paketillisen hyväksi havaittua STP:n blackgold bitumimattoa. Tuo 4m2 uppoaa tenavatähteen helposti. Samalla otin orkkisämyrien tilalle Ground Zeron 4" koaksiaalielementit. Kaitsarit tuli viriteltyä paikalleen alkuperäistyyliin. Eteen käytin alkupeärisiä peltiklipsejä, jotka painetaan kaiuttimen runkoon. Takana joutui asentamaan kaiuttimet hyllyn alapuolelle, että diskantti ei paina ritilää ulospäin. Ulkoapäin asennuksesta ei huomaa mitään vakioon. Johdothan vedin jo aiemmin valmiiksi konttiin, jos sattuu joskus huvittamaan pieni Subi. Idea olisi suunnitella ja toteuttaa kotelointi niin, että se näyttää vuoden -85 tehdasoptiolta.. sitä en vaan teidä koska tuollaista jaksaa lähteä toteuttamaan.
Myös Lorinserit otin ja vesihioin sekä myllytin. Nyt alkaa olla kiillot kohdallaan. Renkaiksi tilasin Barumin Bravuris 3 205/45R16. Rengaskokoa pohdiskelin monen eri profiilin välillä, mutta halusin pitää vakion 205 leveyden, mutten toisaalta halunnut vain 7,5" vanteelle liian pullaista ulkonäköä. Vararenkaan mukaan alkuperäisenä tässä olisi ollut Gislavedin 205/55R15. Renkaat saapunevat tällä viikolla, ja käyn ne samantien pyöräyttämässä päälle.. Vannehommaa tässä on mietitty pää puhki monta viikkoa. Vaikka jo lupasin, etten ala Aero 3:ia etsimään, niin himo sellaisiin tuli kuitenkin. Lopulta se himo sitten kumminkin vähän sammui, kun vanteiden löytyminen on todella haastavaa, ne on projektikuntoisena yleensä halki ja loppujen lopuksi Aero3 on monen muunkin haave, ja toteutuksia on 201:n alla nähty niin paljon, ettei se oikeastaan tuo mitään uutta. 16" Aerot olisi olleet huiput, mutta ne ovat vielä 17" hankalampia löytää. Niinpä siis päädyin lopulta noihin Lorinsereihin uudelleen ja tilasin niille renkaat. Ainakin ulkonäkö on alkuperäistyyppinen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti