Sain Tuomolta kuvamateriaalia vasemman kaaren työstämisestä. Palikat alkaa silläkin puolella olla paikallaan. Melko paljon tälläkin puolen tuota kontin sivukotelon etupäätä pitää sepittää, mutta onneksi korjauspalaa on aika hyvin. Toiselle puolen tehtiin myös muutoksia vielä.
Omassa tallissa on taas näperretty muovien kanssa. Maalailin akun taustamuovin ja molemmat kojelaudan alapanelit. Ei niissä juuri mitään vikaa ollut, mutta tulipa taas uuden näköiset.. kuvaa ei tosin muistanu ottaa. Akun taustamuovi tosin vaati vähän paikkaa ja muovihitsausta. Uus olis varmaan maksanu vitosen, mutta tulipa nyt hierottua.
Pikkujuttu sinänsä, mutta tällaisessa projektissa missä sisustakin yritetään saada sellaseen tehdaslinjalta tulleen näköiseksi, on nuo nappulat(katkaisijat/kytkimet) yksi sellanen silmiinpistävä asia. Tämäkään nyt ei ole varsinaisesti mikään vähän ajettu, vaikka ihan kohtuulliset metrit ikään nähden mittarissa onkin. Niinpä nuo kytkimet on kuluneita, ja ne kun asentaa fiksattuihin kehyksiin, niin näyttävään ne melko tökeröltä. Nappien pintaan on martoitu, ja se tulee suoraan muovimuotista. Nämä on jotain VDI30-33 luokkaa uutena. Vuosien käyttö kumminkin kiillottaa martion pois. Tämän korjaamiseksi on onneksi edullinen ja helppo tapa, eikä tarvi ostaa uusia. Hyvä putsaus, rasvanpoisto ja muovitartunta. Sen jälkeen mattalakkaa sumutetaan pintaan, eli pisaroidaan. Ohuella lakalla saadaan hyvin pientä pisaraa, joka vastaa melkolailla alkuperäistä muovin martiointia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti