Loppuviikosta sain auton vihdoin ja viimein yhteen pakettiin. Ongelmia oli mm. lampunpesimissä, mitkä tekivät vähän mitä sattuu. Päädyin lopulta vaihtamaan molemmat moottorit, jonka jälkeen ne alkoivat toimia. Konehuoneen puolelle tein vielä hieman puhdistusta ja lisäilin tarroja yms. detaljointia. Kaikkia niistä ei taida edes kuvissakaan vielä olla. Samalla takakonttiin saatiin varapyörän kiinnitys kuntoon, ja työkalut & tunkki paikalleen. Tässä onkin erikoinen kiinnitys varapyörälle, kun se kiinnitetään pultinreijästä 8mm tapilla, jossa on ristipää. Tuota kiinnitystapaa on ilmeisesti käytetty 1982-1985. Uudemmissa on sitten se muovinen "sanko" jo.
Lisää ongelmia ilmaantui kun lähti liikkeelle, jolloin käynnistyksessä sammunut ABS valo syttyi uudelleen. Arvelin, että tuossa tilanteessa syy löytynee antureista, ja mittailin ne yleismittarilla. Etummaiset, jotka olikin hankittu tähän autoon puuttuvien tilalle, toimivat moitteettomasti, mutta takana ei tullut minkäänlaista arvoa. Ajattelin että se on helppo homma katsella toimiva, mutta kas kummaa, kun juuri tässä mallissa on käytetty jotakin todella ihmeellistä versiota. Alkuperäinen anturi on matalampi ulkoisesti ja sen kiinnitysruuvin reikä on 2mm lähempänä itse anturin puikkoa. No yllättäen tuollaista ei nyt sitten löytynyt millään tähän hätään, joten päädyin muokkaamaan uudemman mallista anturia niin että sen saa kiinnitettyä. Anturin koon vuoksi myös käsijarruvaijerin kiinnikettä joutui kääntämään pois tieltä. Korjaus oli kuitenkin lopulta onnistunut, sillä koeajolla ABS valo ei enää syttynyt ja tärkeintä oli että myös se ABS toimii, mitä se ei ole tehnyt tätä ennen.
Muutaman kuvan räpsäisin kootusta autosta syksyisessä ilmastossa, jonka jälkeen pökkäsin auton talliin ja vaihdoin siihen alkuperäisvanteet paikalleen MR kuvia ja tarkastusta varten. Olisihan se noilla kaikilla muillakin mennyt läpi, mutta halusin kuviin ja tarkastukseen autosta täysin alkuperäisen näköisen. Eilen ehdinkin jo hieman aloitella pintojen viimeistelyä, joka lähti muutamien roskien hiomisella. Sen jälkeen kiillotin hiotut kohdat kovalla hexa-laikalla ja Mirkan 35 tahnalla. Tämän jälkeen aloitin myllyttämisen katosta. Ensimmäisenä käytin samaa kovaa hexaa ja Turtlen PRO sarjan T10 tahnaa Rotaryllä. Sitten T20 tahna, sileä kova laikka ja kolmantena pehmeä vohveli ja T40. Seuraavaksi käyn pinnan vierlä läpi Dualilla (tuplaepäkesko) ja tuolla T40 viimeistelytahnalla. Vahaksi tulee varmaankin Fusso, sen kiilto-ominaisuuksien vuoksi ja sen kiillotan epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla.. mutta sitä ennen täytyy koko auto käydä läpi samalla tavalla.
Juutilaisen Anssillekin soittelin, ja sovimme alustavasti auton ClassicData ja MR tarkastuksen tuonne parin viikon päähän. Toivottavasti saan vielä oikean Beckerin huollosta sitä ennen. Räpeltävän Hirchmann Auta 6000KE:n tilalle hankin Auta 6000EL:n, jonka purin ja puhdistin ennen asennusta. Piiska tuli KE mallista ja nyt antenni toimii toivotunlaisesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti