Tässähän menee hommat ihan peukaloiden pyörittelyksi kun hommat alkaa olla pikkuhiljaa taputeltu. Loppuviikon aikana sain kiillotettua korin mielestäni ihan asialliseksi. Kyllähän siinä sellainen kolme iltaa vierähti ja varmaan kymmenkunta tuntia. Vaikka siis lähtökohta oli todella hyvä, niin silti siinä saa sutattua aikaa.
Vaikka aiemmassa postissa jo kerroinkin menetelmästä niin listaan työvaiheet vielä uudelleen.
1. Roskien poisto vesihiomalla pienen hiomatuen ja minihiomalappujen avulla. Karkeudet 1500 ja 2500.
2. Hiottujen alueiden kiillotus rotaryllä kovalla vohvelilla ja tahnana Mirka 35.
3. 1 steppi kiillotus Rotary + kova vohveli ja tahnana T10 Turtlewax professional
4. 2 steppi kiillotus Rotary + kova sileä laikka ja tahnana T20 Turtlewax professional
5. 3 steppi kiillotus Rotary + pehmeä vohveli ja tahnana T40 Turtlewax professional
6. 4 steppi viimeistely Dual epäkesko, pehmeät laikat ja T40 tahna. Lisäksi käytin porakoneeseen kiinnitettävää 75mm epäkeskoa ja T40 tahnaa ahtaiden paikkojen viimeistelyyn.
7. Sealant Soft 99 Fusso käsin levityssienellä
8. Kiillotus Epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla
9. Lasien vahaus Autoglymin glasswaxilla molemmin puolin.
10. Oviaukkojen, karmien, puskurien ja helmamuovien vahaus Autoglymin super resin polishilla.
Sitten pääsikin sisustan kimppuun, mutta siellä pääsi helpommalla. Imuroinnin jälkeen viimeistelin penkit,ovipahvit ja ratin prestan leather conditionerilla. Kojelauta ja keskikonsoli käsiteltiin tutulla Autoglymin vinyl&rubber carella jota käytän ylivoimaisesti eniten mistään autonhoitotuotteesta. Se on mielestäni ainut millä saa tasaisen lopputuloksen.
Sitten olikin aika napsia vähän järkkärillä kuvia, että saa laadukkaat paperikuvat MR todistusta varten. Edelleenkin radio on huoltoreissulla, mutta eiköhän se siltä tällä viikolla palaile.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti