|
Tuning helma alkutilassa. |
|
Sahauksen jälkeen. |
Yksi asia häiritsi CLK:ssä ylitse kaiken, ja se oli autoon jälkiasennettu lasikuituinen lisähelma. En voinut sietää sen designia. Yritin alkuun metsästää autoon alkuperäistä AMG korisarjaa, mutta totesin hyvin nopeasti budjetin paukkuvan liikaa, jos sellainen hankitaan. Niinpä päätin käyttää ammattitaitoa ja muotoilla puskurin uudelleen. Taisipa olla noutopäivän ilta, kun jo kävin pihalla sahaamassa puskurin alemman "hyllyn" irti. Ulkonäkö koheni mielestäni jo valtavasti, mutta sivujen "splitteri" osuudet olivat liian rajut. Joko niitä pitäisi miedontaa, tai keskelle lisätä tavaraa.
|
Lisäpala sovitettuna. |
Kädessä ollut irtileikattu hyllyn palanen sai annoksen rälläkkää, ja kappas, sen sai istumaan helman keskelle ikäänkuin jatkoksi. Väliin koriliima, ja ruuveilla väliaikaisesti kiinni. Kuivuttuaan hioin ylimääräiset pois ja kuidutin jatkeen kiinteästi osaksi puskuria.
|
Lisäpala kuidutettuna paikalleen.
|
|
Kitattu ja pohjamaalattu. |
Kuidutuksen jälkeen alkoi kittaustalkoot, ja samalla yritin parannella aikaisemman helman asentajan jälkiä. Hiontaväriä, hiontaa, ja lopuksi Obsidian schwartz päälle. Nyt alkoi jo oikeasti näyttää hyvältä. Samalla sumuvalojen pinnat lakattiin, ja korjattiin kromilistat.
|
Uudessa värissä. |
Monet harrastajat kyselivät helman perään, että mistä moisen saa ostettua, mutta valitettavasti tämän joutuu siis tekemään itse.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti