Hitsailujen jälkeen meni tovi hieroa pohjat, kittiä, hiontaa ja hiomaväriä. Lopuksi vesihionta 600-800 ja rasvapesu. Varmuuden vuoksi vetäisin hartsiliinalla pölyt pois vaikka tuossa pihalla kun maalaa niin siellä välillä lentää kaikki oravaa pienemmät ympäri pihaa.
Maalausmoodi on itsellä melko tiukka, siinä ei ole aikaa millekään ylimääräiselle, joten melko tiivis parituntinen, ja koppa oli värissä.
Tähän maalasin lopuksi molemmat takalonkat ja niiden välin. Kontin kannesta maalasin kilvenalusen ja yläosan takareunan. Korista molemmat helmat, apparin oven häivyttäen ja takaovien karmeista nurkat. Myös katosta häivytin antenninreijän alueen. Ai niin, ja kuskin A-pilarista pätkän matkaa taaksepäin.
Olosuhteista huolimatta, maalaus onnistui oikein mallikkaasti. Tasan yksi pikkukärpänen tuli lakkaan joka on helposti poistettavissa ja melkein yksi valuma, mikä sitten lopulta tasoittui.
Seuraavana päivänä maalasin vielä ”uuden” kuskin oven ja korjatun etulokarin. Olen tyytyväinen massan sävyyn, mikä saatiin todella hyväksi kameralla.
Viimeistely tehdään vesihionnalla, ja lopuksi koko kori kiillotellaan läpi. Sen ajaksi auto tosin pitää saada edes vuorokaudeksi talliin, että sen voi samalla pinnoittaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti