Muovien maalaus oli sitten vuorossa seuraavaksi. Näissäkin alkoi olla viimeiset kelit sumutella, mutta sillä erolla, että kaikki palikat sai talliin lämpimään kuivumaan.
Helmat oli melko reippaasti saaneet hiekkaa, eli keltainen pohja paistoi iloisesti pitkältä matkalta. Ne kittasin melkein läpeensä kevyesti, että sai kraaterit umpeen. Takapuskurin nurkkaa oli joskus koeteltu, joten raavin vanhat korjailut ja kittailut mäkeen ja tein uusiksi. Muovihitsasin halkeamat ja liimasin ne taustapuolelta vahvistukseksi. Pintapuolelle kittaus ja hiontaväri.
Etupuskuri oli hyväkin, mutta siihen täytyi hommata parempi kromilista kun vanha oli vääntynyt. Sivumuoveissa ei sitten juurikaan isompia ollut, vain muutamia reikiä sisälokareista, jotka paikattiin.
Hiontavärin vesihionnan jälkeen päälle laskettiin uusi 5301 Andorblau. Hieno väri mielestäni ihan sellaisenaankin. Voisin kuvitella toimivan kokonaisessa autossakin. Sen jälkeen perinteiseen tapaan satiinilakka.
Etupuskurin törmäyslistan tilasin uuden, kun vanha oli ihan päreinä. Takana oleva sai luvan kelvata pienen fiksin ja maalauksen jälkeen.
Lisähommana nopea värjäys ovien karmilistoille. Nämä oli niin pahoin auringon haalistamat, että vaati pienen freesauksen. Listat maalasin samalla sisustaan sävytetyllä liuotinmassalla ilman lakkaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti