|
Kaarret hitsattu ja hieman kittailtukin. Takaluukku sovitettuna ja irrotettava koukku asennettuna. |
Auto lähti paikalliselle maalarille elokuussa juuri kun oma Cadillac oli saapunut maalauksesta takaisin talliin. Sopimus olikin että kun caddy tulee takaisin ei tallissa harrasteta enää minkäänlaisia kipinätöitä maalauksista nyt puhumattakaan. Auton ollessa poissa metsästin autoon alkuperäiset C36:n AMG Monoblockit. Mukana tulleet 16" lorinser kopiot puhallettiin ja pulverimaalattiin.
|
16" Lorinser replicat saivat hiekkakylvyn ja hopean pulverimaalin. |
Maalaus oli sovittu olevan valmis viimeistään 1.5kk kuluttua mutta se venyi lopulta 5kk projektiksi. Ongelma oli lähinnä maalarin aikatauluissa eikä hän ehtinyt ottamaan auto työn alle. Syksyllä olikin hyvää aikaa käydä muita osia läpi. Penkki korjattiin ja siihen asennettiin kyynärnoja uudelleen verhoiltuna. Sisustan nippeliosia uusittiin melkoinen määrä ja koko sisusta pestiin läpikotaisin. Petri asensi bitumattoa oviin ja takaluukkuun ja vahvisti ovipahveja sisäpuolelta. Autoon asennettiin ennen maalarille vientiä alkuperäiset penkinlämmittimet, alkuperäinen vetokoukun johtosarja ja sähköantenni.
|
Kiiltoa saatiin kiitettävästi lisää vesihionnan ja myllytyksen avulla. |
Kun se auto viimein sitten palasi maalarilta välipäiviksi jouluna -13 oli pettymys melko suuri. Olimme kyllä tietoisia että mihinkään näyttelytason maalaukseen ei ollut tarkoitustakaan päästä ja maalari oli asiasta myös maininnut että jälkiä saattaa jäädä... No niitä jälkiä, roskia ja appelsiinia oli aika paljon. Petri on tehnyt jo vuosia sivuhommana myllytyksiä joten ehdotin hänelle vesihiontaa. Peten entinen työkaveri tiesikin asiasta melkoisesti yli kymmenen vuoden kokemuksella joten häneltä haettiin koneet ja laikat lainaan hyvien ohjeiden kera. Taisi se 25h ottaa kun auto oli hiottu komella eri karkeuden laikalla, perään lampaanvillalla, vohvelilla ja ties millä. Lopputuloksesta kuitenkin huomaa sen että kyllä se kannatti.
|
Uusia alumiiniteippejä saa tilattua valmiina sarjoina eBaysta. |
Myös detaljeihin kiinnitettiin huomiota ja mm. kynnyslistoihin uusittiin kaikki alumiiniteipit. Avaimen kuori uusittiin, vaihdettiin kaikki sisustan valot uusiin ja ehjiin, reijitetyt muovit vaihdettiin, laitettiin uudet kangasmatot, uusi tuulilasi, uusi kattoluukun tiiviste, kiinnikkeitä, uudet umpion lasit, ehjät umpion pohjat, ehjät takavalot, ehjä etupuskuri, uusi keulamerkki, avantgarde maski, kaikki nesteet ja öljyt, kaikki puslat käytiin läpi, koneen letkut ja tiivisteet käytiin läpi, kori ruostesuojattiin kokonaisuudessaan, putsattiin puunattiin hinkattiin ynnä muuta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti