tiistai 3. lokakuuta 2017

SE:n Kokoamista

Tästä se taas lähtee kokoontumaan.
Korin saapuessa maalauksesta, aloitettiin kasaus irraallaan maalatuista peltiosista. Ensimmäisenä joulukinkun sulattelun lomassa paikalleen nostettiin konepelti, ja seuraavaksi Petri asensi etulokasuojat. Ennen lokarien asennusta kotelot suojattiin korroosiolta ML suojalla.












Oviin sovitettiin seuraavaksi karmien kromilistat, jotka naputeltiin paikalleen varovasti kumivasaralla. Irroitushan hoitui näppärästä teräväreunaisen puukalikan avulla. Kromia vaativat seurakseen myös uudelleen maalatut satiinipintaiset helmamuovit.










Takalasin uusi tiiviste asennettiin irrallaan, ja lasia kiertävä kromilista painettiin paikalleen vielä lasin ollessa irrallaan. Muussa järjestyksessä toimenpide ei onnistu. Samalla lasiin liimattiin tuiki tärkeä varuste, nimittäin "maailma tarvitsee esikuvia" -tarra. Lasi asennettiin paikalleen kahteen mieheen noin 5-6mm paksun narun avulla toisen painaessa lasia ja toisen vetäessä tiivisteen huulta ikkunankarmin yli.









Sivulasit vaativat uudet muoviliu'ut, jotka tilattiin marmoritiskiltä. Mekanismit piti purkaa irti autosta, että vanhat lipareet saa irti ja uudet niitattua paikalleen. Melkoisen vanhanliiton touhua tuo niittaaminen tämän ikäisessä autossa, mutta pääasia että onnistui.













Joitakin pieniä korjaustoimenpiteitä jouduttiin myös tekemään, kuten takaluukun kahvan mutteri-insertit olivat irronneet, joten M5 vetomuttereista saatiin tehtyä uudet liimaamalla ja muovihitsaamalla ne paikalleen.  Myös takaluukun tiiviste uusittiin. Luukun tiiviste teipattiin "muotoonsa" ennen kuin kansi suljettiin ja tiiviste jätettiin oleentumaan paikoilleen.












Ennen verhoilujen asentamiata sisätilat äänieristettiin STP:n Black gold matolla. Sisätiloihin saatiin ujutettua koko 4m2 paketti.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti