torstai 15. marraskuuta 2018
Tallin suojaan
Vihdoin sain laitoksen sisälle talliin.. ja ihan ajamalla, eli vihdoin siis uudet bensalinjat on paikallaan. Homma vaati simpukan irroituksen, joten samalla putsasin sen ja ruiskutin tuoreen maalin päälle. Tehostimen pumppuun vaihdoin suodattimen samalla kun se nyt oli tyhjä ja asennuksen jälkeen iskin tupaan hyväksi havaitut Redlinen ölpät. Edellisestä 204-farkusta hammastangon vuoto loppui melkein kokonaan noilla litkuilla, vaikka tuli se vaihdettua lopuksi uuteen kumminkin.
Ihan hitonmoinen työmaa siis, kun ajattelee, että olin vaihtamassa tankin letkua jonka takia irrotin tankin, joka meni vaihtoon, kunnostin pumppupaketin, irrotin ja fiksasisin simpukan että sain uudet bensalinjat paikalleen.. pari kuukautta se yhteensä tossa pihassa kerkes maisemaa pilatakin, mutta nyt kun on tallissa niin ensi viikolla sen saakin sitoa taas kärryyn ja kiikuttaa Pohjanmaalle. Siellä päässä alkaa sitten hitsaustyöt, ja niiden valmistuttua maalaus heti perään. Vielä ennen matkaa lakeuksille teen koneelle perushuollon. Varsinainen tekniikan kunnostus, ainakin ulkoisesti on edessä sitten ensi keväänä/kesällä kun auto palaa takaisin. Eli vähän perse edellä puuhun mennään, mutta tuo ryöttäinen koppa ärsyttää siinä määrin, että se on pakko saada nyt ensin kuntoon. Talvellahan tässä ehtii vaikka hankkia noita osia alustaan ja vaikkapa hommata toisen takakelkan, jonka kunnostaa valmiiksi. Sisustaan ei juurikaan enää tarvi muutakuin kunnostaa kuskin penkin runko ja putsata nahat. Jarruthan menee vielä kauttaaltaan uusiksi ja koneeseen täytyy hankkia ainakin kaikki sytkäpuolen kamat. Venakoppa maalailla, fiksata vähän ulkonäköä jne.. eli hommaa siis riittää kevään korvillakin.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti