Yksi viikonloppu tuli turattua itsekin auton äärellä. Listalla oli peltitöiden viimeistelyä ja saumausta ennen maalausta.
Hitsaaja-Tuomo sai käytännössä takaosan korjaukset tehtyä ennen viikonloppua. Näihin kuului takapään tunkin nostokohdat, takavalojen kehykset, rekisterikilven tausta, rekisterikilven valon aukko ja tietysti jo aiemmin tehdyt takakaaret ja sisälokarit. Paikanpäällä hioin kaikki saumat itse ja pyysin tarvittaessa lisää hitsausta. Samalla huomasin takakontin sivuissa/sisälokareissa päällekkäisiä peltejä, jotka leikattiin pois ja saumat hitsattiin. Korjausten ympäriltä putsasin pinnat pellille reilulta alueelta. Käytin tukkalaikkaa ja säädettävänopeuksista kiillotuskonetta. Rälläkän kierrokset on turhan kovat ja laikka kuluu nopeasti loppuun, kevyemmällä nopeudella se kestää huomattavasti pitempään.
Puhtaiden peltien päälle ruiskutin harmaan epoksin. Annoin kuivaa vuorokauden, jonka jälkeen saumasin hitsatut alueet koriakryylillä. Joillekin alueille käytin varmuuden vuoksi 2K koriliimaa.
Auton pohjasta purettiin irtosälät, eli pakoputki, lämpöeristeet, kardaani, käsijarrun mekanismit ym. Puhdistukseen käytin samaa kiillotuskonetta, mutta kuppiteräsharjaa. Lopuksi vielä pesu tinnerillä. Pintaväriksi tuli Teknoksen Temadur 20% kiillolla ja sävytetyllä harmaalla. Moottorin alue ja takakelkan ympäristö jäi vielä tekemättä. Kelkan irroituksen ja vaihdon yhteydessä tehdään se alue, ja etupää viimeistellään kunnes loput hitsaukset on valmistuneet.
Lopuksi ruiskutin uuden värin takakonttiin ja helmoihin. Mukaan etelään lähti taas koko joukko irto-osia kunnostettavaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti