Syksyllä 2021 oli aika jatkaa viimeistelyä. Konehuonetta siistin jonkin verran, korjasin repaleista eristehuopaa tulipellistä, putsailin paikkoja, vähän maalausta, uusin suutinten paluuletkut ym. Toinen venttiilikoppa on ollut reisussa kohta puoli vuotta, mutta eikähän se kohta sieltä kotiudu niin saa vaihtaa senkin siistimpään. Kerranhan jo tein yhden kopan, mutta se oli väärän mallinen tähän EGR versioon. Silloin toki ei ollut tätä autoa edes ostettu vielä.
Sisältä maalasin ratin ja vaihdekepin uudelleen kun olivat jo hieman kiillottuneet. Samalla kiillotin konsolin puut uusiksi.
Ulkoa tein vähän perusteellisemman pesun, ja vahasin auton uusiksi. Miracle Team Oy kävi oikomassa oikeassa kyljessä olleet kolhut. Niitä olikin huikeat 8kpl, joista puolet takalonkassa. Kaikki saatiin hienosti pois. Itse säädin vielä kuskin puolelta ovet oikealle korolle ja säädin luukkujen raot. Edelliseltä omistajalta tai maalarilta oli jäänyt melkoiset sumut taka oviaukkoihin, joten vesihioin ja kiillotin ne karmien lonkat. Nyt ei näy sumuja ja kiiltää.
Sisustan osalta korjausta vaati käsinojan tereet. Ne hoiti nopeasti kuntoon Verhoomo Ticabo Kellokoskella.
Käsinojan tereisiin värjäsin uudet nahanpätkät samalla kun hieman värjäilin uudelleen noita nahkapenkkejä. Pieni sävyero alkoi ärsyttämään siinämäärin, että halusin oikeaa sävyä tilalle. Tälläkertaa nahkamaalit toimitti Nahkatohtori ja nyt väri oli ihan MB speksin mukainen Orion grey.
Seuraavana viikonloppuna sitten tehtiinkin Museoajoneuvotarkastus ja Classic Data arviointi. Museorekisteröintihän toki onnistuu vasta tammikuussa -22, mutta halusin tarkastuksen hoidettua jo pois alta kun tuo vuoden vaihde on melko hässäkkää yleensä.
Ja niinhän siinä kävi, että Classic Data arviossa päästiin himoittuun 1-luokkaan:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti