torstai 23. toukokuuta 2024

CLK Maalipinnan kiillotus

Etupuskuri vesihiottiin ja kiillotettiin maalauksen jäljiltä.


 CLK maalipinta oli jo alkujaan aivan asiallisessa kunnossa. Ruostetta siitä ei löytynyt mistään, mutta muutamia pieniä maalivirheitä ja naarmuja löytyi. Puskurin maalauksen ohella korjasin paikkamaalaamalla pienet jäljet takaluukun kannesta ja takalonkasta.


Pieni Tokyan Mini-32 on näppärä kone puskurin kiillotukseen.

Auton Obsidian schwartz metallimusta on melko kiitollinen kiillotettava, ainakin jos vertaa 040 perusmustaan, mitä itselläkin on ollut muutamissa autoissa. Kiilotuksen aloitin totuttuun tapaan Rotaryllä ja villalaikalla, tahnana TurtlePro T5. Tätä ennen kuitenkin suojasin katon muovilla, ettei kiillotusainetta joudu kangaspinnalle.



Ensimmäisen louhinnan jälkeen jatkoin Epäkeskolla ja Turtlen T10. 2. step T20 ja viimeistely T40. Pinta kiillottui todella onnistuneesti, ja lopputulos kruunattiin Gyeon Syncro pinnoitteella.





Auton käytön aikana huomasin, että Autoduden oman brandin King Carthurin "Wipe coat gen.1" antoi autolle lähes järkyttävän kiillon, joten sitä suosittelen ainakin kaikkiin viimeisteltyihin mustiin autoihin ylläpitopesujen yhteydessä. Samaan hengenvetoon voidaan todeta, että saman tuotteen Gen2 versio, ei sitten toiminutkaan aivan niin hienosti, eli aineissa on oikeasti eroa.


Auton katto käsiteltiin Autoglymin katonhoitoaineella, josta on laajempi kirjoitus viime keväältä täällä:

Garage fiftynine | Mercedes blog: Tuotetesti: Autoglym Soft top clean & protect kit (garage59-mercedes.blogspot.com) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti