torstai 23. huhtikuuta 2015

Jostakin on luovuttava

Kolmas painos. Iso takaspoileri hävitettiin ja takapuskuri muokattiin vastaamaan E-mallia.
Keväällä 2008 päätin vielä ostaa toisen takaluukun kannen Coupeen, ja tehdä autosta hieman kliinimmän ilman jättimäistä takaspoileria. Näyttelyssä olleet siniset peilikalvot revittiin huitsin kuikkaan, kuten kaikki muutkin ylimääräiset tarrat. Takapuskurin törmäyslista näytti tökeröltä, joten sen tilalle istutettiin E-mallin takapuskurin kokopituinen lista. Maalaukset hoiti tälläkertaa Purasen automaalaamo Lapualta.

Lahdessa kesällä 2008.




Vihdoinkin auto näytti omaan silmään valmiilta. Viisi vuotta yhteiseloa oli jalostanut auton omaan silmään sopivaksi. Tuolloin kuitenkin Oldschool tyyppinen tuunaaminen nosti päätään, eikä lasikuidulla kuorrutetut aikansa lapset oikeastaan enää jaksaneet kiinnostaa. CE pysyi kuitenkin kohtuullisen yksinkertaisena kautta linjan, eikä näin 7-vuotta jälkeenkäänpäin näytä yhtään pöllömmältä.

Mittariston pohjat suunnitteli Turo Santala W211 MB:n mallin pohjalta.

Jos jotakin jäin kaipaamaan tästä autosta niin kunnon äänentoistoa.
Kun kesä oli nautittu autosta sen toimiessa hienosti, alkoi takki olla tyhjä. Mieli halaji uutta projektia ja tällä kertaa se oli oltava Cadillac -59. Kaukojen hinnat olivat kovia, vaikka kyseessä oli roskakasan tasoiset laitteet. Syksyllä 2008 se kuitenkin kolahti. Jo vuoden verran oli katsellut viisysejä sillä silmällä ja nyt tilaisuus oli tullut.. loppu onkin käyty jo läpi pääblogin puolella. Se mitä Cadillacin hankkiminen vaikutti CE:hen oli tietysti se, että auto oli laitettava myyntiin. Kovinkaan helppo tapaus ei tällainen tuunattu Mersu ole myydä, sillä monet ostajat arvostavat alkuperäistä ja toisilla ei taas kukkaron nyörit antaneen myöten. Mersu oli myynnissä aina kevääseen 2009 asti kunnes sen matka jatkui kohti Jyväskylän maalaiskuntaa uuden omistajan matkassa. Oli jäähyväiset haikeat tai ei elämää helpotti kuitenkin se, että tallissa odotti nyt se haaveiden täyttymys. Moni kuitenkin varmasti ihmetteli kun ehjän harrasteauton myynnillä rahoitettiin kasa ruostetta ja vanhaa peltiä, mutta lienee mielipiteet muuttuneet kovimmillakin epäilijöillä tähän päivään mennessä.
Kerran olen kaupanteon jälkeen ostajan kanssa jutellut, mutta kesästä 2009 lähtien auton vaiheet eivät ole tuttuja. Varsinaista mielitekoa auton hankkimiseen takaisin ei toki ole, mutta jos tiedät auton vaiheista ota yhteyttä garagefiftynine@gmail.com.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti