|
eBaysta löytyi NOS imu-ja pakosarja. |
Syksyllä 2012 Juha oli kyllästynyt 250B:n käyntiongelmiin ja lopulta autoon paikannettin aina Pohjois-Amerikasta asti uusi NOS imusarja-pakosarja paketti. Erikoista sinänsä että kyseiseen 2.5-litraiseen kutoskoneeseen on todella haastava löytää ehjää moottorinosaa euroopasta. Pakosarjan halkeaminen viittaa tyyppivikaan, kun sen korvakkeet ovat poikki kaikista purkuautoistakin. Onneksi on tuo eBay ja sieltä bongasimme uuden sarjan kohtuulliseen hintaan.
|
Yhtäkkiä auto alkoikin purkaantua entistä enemmän. |
Se pikku viilailu ei sitten kuitenkaan jäänyt ihan tuohon pakosarjan vaihtoon, vaan lopulta konehuoneesta oli kaikki apulaitteet irti, ja koneesta kansi pöydällä. Kanteen vaihdettiin uudet ohjurinkumit ja tiivisteet. Venttiilinkoppa kiillotettiin kauttaaltaan ja kaikki metalliosat pinnoitettiin uudelleen konehuoneen puolelta joko sinkkaamalla tai keltapassivoimalla. Myös alkuperäinen Ardicin Webasto purettiin ja kunnostettiin kauttaaltaan. Maalatut osat maalattiin uudelleen ja deteljeihin kiinnitettiin huomiota vaihtamalla kaikki varoitustarrat uusiin. Itse konehuone maalattiin korinvärillä uudelleen ja lakattiin tehdastyyliin puolikiiltäväksi.
|
Konehuoneesta löytyi myös hitsattavaa oikean iskaritornin alueelta. |
|
Mätähommat tehtynä. |
Nälkä kasvaa syödessä ja kohta olivat lokasuojan kaarien kromilistat sekä helmalistat irti. Näitä kun ei haluttu jättää museoitavaan autoon. Sieltä sitten paljastuikin sitä savottaa siinä määrin että pikku puuhastelu voitiin unohtaa ja mersu otettiin tosissaan työn alle.
|
Konehuone puleerattuna. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti