Onhan sitä päästy myös ihan oikeiden töiden makuun, tai ehkä ruosteen makuun. Kaikki 4kpl ovia olisi nyt vaihdettu uusiin ruosteettomiin, mikä helpottaa hommaa merkittävästi. Vielä on hieman auki maalataanko näistä silti karmit, vai päästäänkö ilman sitä vaihetta. Oikeastaan ovissa ei mitään maalivikaa ole, mutta korin oviaukoissa on kulumaa..
Siinä kun kylkiponttoonit sai vihdoin irti, sai kyytiä myös takalokarin kaaret, jotka pitivät sisällää melkoiset korroosiokarkelot.
Ajattelin pääseväni oikeanpuolen kaaren vaihdolla, mutta kyllä sitä joutui tuon vasemmankin tilaukseen laittaa.
Ihmeellisen paljon päänvaivaa muodostui muovihelmojen irrotuksesta kun kaikki alapuolen 8mm kannalla olleet kiinnitysruuvit olivat ilmeisesti kuluneet niin pahoin, että niissä ei ollut kuin 3 sivua enää ehjiä. Menetelemiä ja hylsyjä sitten kokeiltiin monena päivänä varmaan kymmeniä ennen kuin muovit oli kädessä. Osaan ruuveista ei lopulta auttanut kun rälläkkä, osan sai irti vastakierrehylsyllä ja osa irtosi kiinnikkeineen ruosteen avulla.
Melkoisesti sinne helmaan olikin kuraa kertynyt vuosien saatossa.. milloin lie ollut irti vai onko milloinkaan.
No se ei niin mieluisa "yllätys" sitten odotti kun muovit oli irti. Tiedossa oli oikean puolen helman kunto, ja siihen jo olikin tilattu korjauspelti. Mutta kyllähän sieltä vasemmaltakin sitä mätää löytyi ihan riittävästi.
Sinänsä en itse näe tätä mitenkään pahana, odotettavissa oli että ruostetta löytyy, ja noihin edellisiin projekteihin verrattuna sitä on vielä kohtuullisesti .Vielä on puskurien irrotus edessä, joten katsotaan mitä sieltä löytyy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti