Kaikki valot pesin läpi viikonloppuna. Tässäkin tuo edellä mainuttu Patapata on ihan kuningas väline. Umpiot purin osiin ja pesin ne siis kauttaaltaan. Samalla huomasin että vain toinen lasi oli alkuperäinen Bosch, ja toinen oli TYC. Varaosaumpioistakin toinen oli kokonaan samaa kiinalaista kuraa, ja toisessa se lasi oli sama. Eli lopputulemana uudet lasit hankintalistalle. Takavalot ja vilkut sai saman kohtelun, ja saavat seuraavaksi päällensä lakkapinnan. Voisihan ne kiillotella, mutta olen todennut tuon lakan helppohoitoisemmaksi ja sillä tulee mielestäni vielä siistimpi pinta.
Seuraavaksi siirryinkin sitten ihmettelemään noita verhoiluja. Nahathan näissä on ihan kuosissa, vaikka kuskin penkkiin pitääkin pientä korjausvärjäystä tehdä. Istuinosa sen sijaan oli kasaanpainunut, joten purin verhoilut ja tutkin hieman tilannetta. Jousista kaksi kappaletta oli poikki ja keskimmäiset jouset hieman venyneet. Kiikutin rungon ja verhoilun taas Ticabohon, jossa runko korjataan ja verhoiluun lisätään hieman fylliä. Istuinosan rungot sväpätään apparin puolelta kuskinpuolelle, että korjattu runko jää vähemmälle käytölle tulevaisuudessa. Kiskot kun irroittaa, niin runkohan on identtinen. Verhoilut pysyvät alkuperäisillä paikoillaan.
Samalla asensin tuon ministerinojan tuohon kuskin selkänojaan. Siinäpä ei mitään kummallista ollut, pari reikää nahkaan, ja ruuvit kiinni.
Myös C-pilarit tuli verhoiltua uudelleen, kun alkuperäinen verhoilu oli mennyt pussille ja keinonahkaan valettu pehmuste oli rapistunut niin, ettei sitä enää saanut järkevästi liimattua. Uutta vinyyliä siis ja verhoilemaa. Samalla liimasin B-pilarien verhoilut uudelleen kiinni.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti