Hienovaraista edistystä projektissa. Perä ja vetarit tuli mukaan pohjanmaalta. Ensimmäisenä piti saada vetarin loputkin pultit irti, kun siitä ei tullut auton alla valmista sitten millään. Eipä se nyt ihmeitä tarvinnut, mutta vähän ihmeellisiä työkaluja kumminkin.
Vetareista irrotin kumit, ja hyvä niin, sillä rasvat oli varmaan alkuperäiset ja ruostemujua oli siellä seassa. Niimpä vanhat pois, pesu, ja uudet tilalle. Perään oli tarttunut kohtuullisesti isänmaata matkaan, joten sitä sai rapsutella aikansa. Irrottelin myös ”huohottimen” ja putsasin sen. Pesun jälkeen kaikkiin vetäisin päälle mustan temadurin ruiskulla. Perä jatkoi tuosta matkaansa Lahden 190-spesialisti Panulle, joka vaihtoi kaikki stefat uusiin. Nämä siis valmiina takaisin asennettaviksi.
Uudet takaiskarit, tai 500km ajetut, tuli Riihimäeltä 16v harrastajalta. Kaupanpäälle sain vielä toiset käytetyt samanlaiset, joten nyt näitä on yhteensä 5kpl hyllyssä.
Maalarimestari laitteli teaserikuvia Seinäjoelta (huom! Keskeneräisistä osista), ja siellä oltiin jo hyvin työn touhussa. Veljen viedessä hallille unohtuneet sivuhelmat loppuviikosta, sai mukaan jo valmiitakin osia. Valmiina tällähetkellä on kylkipanelit ja takapuskurin keskiosa. Takahelma, jota olin itse tuolla aiemmin korjaillut, vaati uusintakierroksen, että siitä saatiin hyvä. Edelleen joudutaan odottaa 1-2vk, ennenkuin autoa lähdetään raijamaan kohti maalaamoa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti