maanantai 7. lokakuuta 2019

Sisustan kasausta

Pari viikkoa ollaan menty kotiutumisesta, ja onhan se aika juhlavaa kun projekti vihdoin etenee. Ihan niin paljon en ole tallissa tosin ehtinyt olla kun olis virtaa riittänyt, mutta sanotaanko että isyysvapaaviikon päikkäritunnit on otettu hyötykäyttöön. Viime viikolla vaihdoin ensitöikseen etulokarit alkuperäisiin, mutta täytyy kyllä mainita, ettei tuo alkuperäisyys mitenkään autuaaksi asiaa tehnyt. On ne nyt paremmat, mutta kovin suurta eroa istuvuudessa ei noihin edellisiin ole. Lokarien vaihdon jälkeen saikin sitten laittaa loput korisarjan osat paikalleen. Pisteenä iin päälle pääsi vihdoin pesemään auton ja vaihtamaan vanteet. Ja kas kummaa sehän näytti jo melkein valmiilta takaapäin..tosin kovin korkealta sellaiselta. Toivotaan että alusta hieman asettuu kunhan saadaan vähän kilsoja alle.



Kuva



Kuva

No, helpot hommat oli tehty, mutta tekemistään riittää. Jatkoin seuraavaksi äänieristyksen kanssa, ja liimailen mattoa loppuihin lattioihin ja peräkonttiin. Samalla siistin hieman paikkoja ja putsailin pölyjä. Myös audiokaapelit tuli vedettyä konttiin varmuuden vuoksi, vaikkei ne nyt käyttöön tulekaan. Sitten olikin aika tökätä kojelauta paikalleen ja lähteä pärvottämään sähkölaitteita. Siinä menikin muutama ilta, kun mikään ei aluksi toiminut. Ensin selvisi että molemmat etulasinnostimet on mykät, kun eivät toimineet edes suoralla sähköllä. Toiset purkuautosta, niin johan alkoi pelaamaan. Edelleenkään kytkimistä ei tapahtunut mitään joten otin ja irroitin koko sulakerasian. Siinä sitten olikin hapettumaa kerrakseen. Moni muu sähkölaite alkoi pelata rasian putsauksella, mutta lasit ei. Sitten huomasin että laseilla pitäisi olla oma rele, jota yllätys yllätys ei sitten ollutkaan. Taas purkuosa paikalleen ja kappas, lasit pelaa.


Kuva

Valokytkin oli myös outo, kun se oli omituisesti releytetty. Releestä vaan ei mennyt virtaa mihinkään niin nyppäsin sen huis helkattiin ja tinasin alkuperäiset johdot takaisin. Samalla korjasin katkaistun johdon, joka paljastui rekisterikilpien valoille meneväksi. Niinpä nyt nekin toimii kuten myös kontin valo. Sähköjen ollessa reilassa muovitin ovet uusiksi. Etuoviin tuli ihan aidot MB muovit, mutta taakse leikkasin ne metritavarasta kun olivat moninkertaisesti kalliimmat.


Kuva



Kuva



Kuva



Kuva



Kuva

Siinähän se nälkä kasvaa syödessä ja kohta olinkin sprayliiman kanssa ähräämässä matonpaloja lattiaan. Fiiliskin alkoi nousta kun kabiini muuttui pikkuhiljaa kotoisammaksi. Mittaristo piti ottaa vielä kertaalleen pöydälle kun kello ei toiminut. Sen purin toisesta mittarista kokonaan ja vaihdoin vanhan tilalle. Toimimattoman abs:n ja huonon käynnin syyksi paljastui perinteinen YJ-rele. Se oli jo kertaalleen kolvattu, mutta sulakkeen pinnit olivat niin levällään, ettei virta kulkenut sen läpi. Näin myös ABS valo saatiin pois palamasta ja ratin asennuksen jälkeen myös (S)RS valo.



Kuva

Loppusilauksena sitten penkit ja ovipahvit kiinni, ja viimein pääsi nauttimaan entisöinnin lopputuloksesta. Ehjät ovipahvit oli mukava asentaa ja istuvat hienosti. Keskikonsolin yläosan asennus oli jotenkin hankalaa, mutta kyllä sekin sinne solahti lopulta. Pieni pettymys oli kun Beckerin 760 ei enää suostunut toimimaan, joten se piti lähettää Lappeenrantaan korjattavaksi. Mankan virkaa hoitaa siihen saakka BE1100. Myöskään lisämittareiden volttimittari ei yrityksistä huolimatta lähtenyt pelittämään, mutta Vesa T pelasti päivän ja toi ehjän tilalle.



Kuva



Kuva



Kuva



Kuva



Kuva

Sisusta alkaakin olla aikalailla jiirissään poislukien a-pilarin verhoilut, jotka olin unohtanut Pohjanmaalle. Yksi savotta oli saada valaistut meikkipeilit toimimaan, mutta niin vaan nekin pelaa nyt. Mukavan säväyksen antaa nuo uudet kangasmatot 2.3-16 logoineen.



Kuva



Kuva



Kuva

Eihän se tekeminen vieläkään loppunut. Keula on vielä paljas, mutta ennen sen kokoamista täytyy vielä tehdä konehuoneen puolella reilusti töitä. Tänään irroitin lauhduttimen ja syylärin ja sitten olisi tarkoitus vaihtaa uutta vesipumppua, hihnaa, termaria jne. Samalla keulan raudat vielä maalataan ennen kennojen asennusta. Samalla nyt irrotetaan KE-jetti ja pinnoitellaan osia uusiksi.. noitten jälkeen vihdoin sitten saa ulkokuorenkin valmiiksi ja taitaa se olla valmis koko kotterokin siinä vaiheessa.



Kuva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti