Muovihelmat, kylkipanelit ja takapuskurin maalasin kaikki uudelleen. Osat eivät olleet kovinkaan huonot, mutta halusin viimeistellyn ulkonäön joka vaatii virheettömät muovit. Väriksi tuli alkuperäinen 3521 Navarrarot. Etupuskuria ei lähdetty maalaamaan, sillä koko puskuri oli uusi alkuperäinen ja maalattu edellisenä vuonna.
Takapuskurin törmäyslistasta fiksasin muutaman jäljen, ja maalasin sen uudelleen Mastonin 121:llä. Puskurin ja helmamuovien rosterilistat kiillottelin uudelleen pystyhiomakoneessa Sisal laikalla ja kovavahalla ennen takaisin asennusta. Kiinnikkeitä meni jälleen jonkinverran rikki, mutta ne hankin uutena Mega-Autosta (Veholta).
Etu-umpiot purin pois ja irrotin niihin asennetut TYC tarvikelinssit. Koska umpiot olivat hyvät, siirsin niihin omista 500E valoistani vain lasit ja kokosin uudelleen. Näin sain parempikuntoisen kokonaisuuden. Myös tarviketakavalot ja etuvilkut vaihtuivat ehjiin alkuperäisiin.
Maski oli erikoisen himmentynyt, joten metsästin siihen kiiltävämmän kehyksen ja korjasin mukana tulleen alkuperäisen ritilän. Ritilän maalasin tälläkertaa alkuperäissävyyn Galinit graulla ja mattalakalla. Maalasin myös kokardimerkin uudelleen ja asensin uuden tähden. Ritilän alumiinilistat hioin ja kiillotin.
Konepelli uudessa maalissa. |
Myös "uusi" konepelti saapui maalarilta juuri sopivasti, ja oli erittäin hyvä. Pellin säädin suoraan, sillä totutusti se oli takareunastaan liian ylhäällä alunperin. Sen jälkeen asensin alkuperäislokarit takaisin paikalleen, jotka istuvat luonnollisesti erittäin hyvin. Seuraavaksi saikin paikoittaa fiksatut umpiot, maskin ja vilkut.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti