tiistai 20. marraskuuta 2018

Huoltoa ennen maalausta

Auton käynti on ollut tähän mennessä lievästi sanottuna rouheaa, joten ajattelin tehdä kevyen huollon josko se vaikka jeesaisi. Ensimmäisenä vaihtoon menivät tulpat, jotka olivatkin palvelleet ulkonäön puolesta ihan riittävästi. Tulpanjohdot ja puola tulee vähän myöhemmin, mutta tarkastuksen jälkeen kaikki näytti ihan hyvältä poislukien puolan ja virranjakajankannen välistä johtoa joka on vähän nirhautunut.

Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Kuva

Sen sijaan pikainen putsaus virranjakajan kannelle ei taas mennyt ihan putkeen. Toinen ruuveista nimittäin ei irronnut, ei sitte millään. Lopulta reikä kantaan ja vastakierretapilla kanta katki, niinhän sen pitikin mennä. No kansihan sentään irtosi ja olikin mukava huomata sen olevan halki ja kolmessa osassa tuon ulomman suojakuoren alla. Pultinjämän irrotus olikin oma lukunsa, mutta vähän dremeliä, poraa ja kierretappia niin taas mennään. Kansi sen sijaan oli hankittava samantien uusi, joten mars motonettiin. Uudella kannella ja tulpilla käynti ja käynnistys alkoikin jo parantua. Öljyjen sekaan kaadoin Forten motorflushin ja ajelin pihassa ensimmäistä kertaa vähän pitempää lenkkiä. Koneen lämmetessä myös käynti parani huomattavasti. Taitaa olla melkolailla kosteutta joka paikassa seisonnan jäljiltä. Sitten vaan öljyn vaihto ja uutta suodatinta ja mobilia tupaan.

Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Kuva

Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Kuva

Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Kuva

Jarruputkien kiinnikkeisiin hain uudet muoviruuvit, ja ennen asennusta maalasin pohjan vasemman puolen alkuperäisen kaltaisella tummanharmaalla. Samaa temaduria tuli myös sisälattiaan, jonka putsasin teräsharjalla ja tinnerillä ennen maalausta. Sinänsähän lattia peittyy myöhemmin vaimennusmaton alle.

Zoom in (real dimensions: 1024 x 768)Kuva

Kattoluukunkin sain toimimaan kun tajusin vaihtaa sulaketta rikkoneen viallisen kytkimen toiseen. Samalla sain roikkuvan verhoilun irti ja selville, että sen syy on kuprulle mennyt verhoilun kovalevy. Tähän katellaan uusi osa, tai uusin tuon kovalevyn nykyiseen.

Kuva

Joskus sitä käy myös säkä, ja taas tuli heikkona hetkenä kopattua talteen yhdet klassikot. Tälläkertaa aidot AMG ”pentat” HWA varaosanumerolla. Kaikki neljä on 8x16 ET11.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti