tiistai 24. kesäkuuta 2025

Nautikblau minttiin

Sain vihdoin ajettua auton toiselle hallille kiillotusta varten. Kaikki maalipinnan korjaukset ja niiden vesihionnat olin jo tehnyt kotona valmiiksi, joten hallilla pääsi oikeasti tekemään rehtiä kiillotusta.

Ensiksi auto piti luonnollisesti pestä siirron jälkeen, ja se sai jäädä yöksi kuivumaan halliin. Heti aamulla pääsin aloittamaan kiillotusta. Takakontin kannessa, katossa ja C-pilareissa oli maalarin jäljiltä jonkinverran lakkasumua ja haihdutusrakkulaa, joten niille oli tehty nyt etukäteen vesihionta. Sen jälkeen aloitin kiillotuksen Rotarylla ja kovalla vaahtomuovilla, tahnana Turtlepron T5. Raakatyöstön jälkeen vaihdoin koneen epäkeskoon, joka tälläkin kertaa oli Autoduden valikoimista löytyvä Tokyan OP9. OP9 on selvästi nykyään se suosikkikone, vaikka hyllystä löytyy Rupes 21, mutta siitä on lähinnä tullut varakone.




Epäkeskolla lähdin työstämään pintaa äärimmäisen hyväksi havaitulla Tokyan S-Wool laikalla ja Gyeonin Compound + Redefined tahnalla. Tähän comboon olen tykästynyt siinä määrin, ettei sille tahdo olla korvaajaa.


Keskolla ajelinkin sitten koko auton. Viimeistely on tuon stepin jälkeen jo hämmästyttävän hyvä, mutta se viimeinen silaus tulee sitten hienommilla aineilla. Koneena edelleen epäkesko, laikkana nyt medium vaahto ja aineena Turtlepro T20 tehtiin kolmoskierros ja viimeistely haettiin Pehmeällä vaahtiksella kera T40 tahnan.



Ennen pinnoitusta kävin koko auton läpi Gyeonin Prepillä. Ensin sumutan prepin listoihin ja paneleiden uriin, jonka jälken käyn ne pensselillä lävitse. Seuraavaksi sumutan Prempin kauttaaltaan ja putsaan pinnat puhtaalla mikrokuituliinalla. Hetken kuivumisen jälkeen voikin sitten aloittaa pinnoituksen.

Totuttuun tapaan tälläkin kertaa pinnoitteeksi valikoitui Autoduden valikoimista Gtechniqin Crystal Serum Light ja sen kaveriksi EXO V4. Käyttökokemusta kyseisestä pinnoitteesta on jo käyttöauton osalta 4-vuodne kestosta ja harrasteautoissa sitä ei ole kertaakaan tarvinnut vielä uusia käytön vähyyden vuoksi. Toiminnaltaan ja kiilloltaan pinnoite on kuitenkin huippuluokkaa ja helppo laittaa. Pinnoitteen asennuksen jälkeen Secci saikin sitten jäädä kuivattelemaan halliin seuraavaksi viikoksi ennen siirtoa takaisin kotitalliin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti