Kesäkuun ollessa melko sateinen ja kolea, ei katollinen harrasteauto haitannut yhtään. Heinäkuun helteiden alkaessa sitten alkoikin olla jo niin kuuma, että avossa paloi otsa. Näin ollen kesän aikana Secci piti aikalailla ykkössijaa valintalistalla, millä autolla ajeltaisiin.
Kenkkumainen ASR vikavalo ja limp mode ilmestyi uudelleen Himoksne keikan jälkeen, joten tein netistä löytyneiden ohjeiden mukaan vikakoodinlukijan Bebekin komponenteista. Eipä tuolle montaa euroa hintaa jäänyt, mutta varsinaista ongelmaa sillä ei saatu ratkaistua. ASR vikoja arvatessani päätin vaihtaa varmuuden vuoksi uuden jarruvalokatkaisimen, ja se näyttää olleen Bingo, sillä ongelmaa ei ole sen jälkeen enää esiintynyt. Toki siivosin myös konehuoneen sähköisen kaasujärjestelmän johtosarjoja ja sukitin ne uudelleen, mutta epäilen ettei sillä itse vikaan ollut mitään vaikutusta. Näyttäisi kuitenkin nyt siltä, että tuosta pienestä, mutta ärsyttävästä vaivasta päästiin eroon tälläkertaa.
Villejä lupiineja ja vanha mersu |
Etuvanteissa oli alkuperäisistä rasvakupeista johtuen spacerit, koska muuten vanteen keskikuppi ei mahtunut paikalleen. Niinpä mittasin ja mallinsin muutaman millin matalammat rasvakupit, jotka sitten tulostettin rosterisena, jolloin tuosta ongelmasta päästiin, ja etuvanteet saa nyt keskitettyä kunnolla.
Bensapumppu episodi oli tässä autossa erikoinen, sillä tässä tuplapumppuisessa järjestelmässä toinen pumppu oli kadonnut kokonaan, ja sen virtajohdot roikkuivat valtoimenaan pohjassa. Niinpä hankin kanssaharrastaja Karralta pumppujen väliin tulevan putki/letku osuuden, ja tilasin Aeromotorsilta molemmat uudet pumput Hella merkkisenä. Vanha pumpunrauta oli niin irvokkaan näköinen, että puhalsin osat ja kiikutin ne sinkittäväksi. Nyt oli hitusen mukavampi koota pumput paikalleen. Korjauksesta oli myös hyötyä, sillä autossa tuntuu sen jälkeen oleva reippaasti enemmän vetoja, joten se lienee saanut liian vähän bensaa aiemmin, vaikkakin toimi kohtuullisen normaalisti muuten.
Paikalliset pikkutapahtumat tuli kierrettyä taas uudella innolla uudella harrasteella, niin MB klubin iltakahveista muihin Ace Cafen automiitteihin ja Heinäkuun alussa myös Vääksyn kanavan mobilisti-illassa tuli piipahdettua.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti