torstai 14. toukokuuta 2015

Peltitöitä

Kromikaaret olivat aiheuttaneet sen mitä yleensäkin, ruostutteneet kaaren pilalle.
123:n joutuessa hieman tanakampaan kunnostukseen oli aika selvittää peltitöiden laajuus. Oikean takakaaren alta pehmistä löytyikin sitten siinä määrin että myös sisälokasuojan ulompi osa joutui vaihtoon pintapellin ohella. Vasen takakaari oli paremmassa kunnossa ja sille riitti pienempi korjauspala.

Etuovien alareunat alkoivat olla jo ehtoopuolella.

Lattiaan oli ilmestynyt reikä oikeanpuolen B-pilarin juureen.

Kuskin oven alareuna korjattuna.

Samalla etulokasuojien muotoa korjattiin paremmin koriin istuvaksi ja lattiasta löytynyt muutama reikä korvattiin tuoreella teräksellä. Tässä vaiheessa siis auton sisusta oli purettu nippeleiksi. Sisusta puhdistettiin kauttaaltaan kaikkia kankaisia ovien tiivistenauhoja myöten. Keskikonsolli vaihdettiin ehjään monen muun pienemmän osan ohella. Joitakin osia jouduttiin uudelleen värjäämään kun parempaa ei ollut saatavilla.


Oven nurkka työn alla.

Taustaopuoli hitsattuna ja pohjamaalissa.

Uutta pintaa.
Lopulta myös lasit irroitettiin ja ovet purettiin hylsyiksi. Etuovien alareunat Juha joutui tekemään uudelleen sillä ne olivat täysin mädäntyneet. Lopulta auto oli siinä tilanteessa että hieman joka nurkkaa oli nyt korjattu. Pikaisen päätöksen jälkeen auto päädyttiin ylimaalaamaan ja työn suorittaisi Jokiahon automaalaamo Seinäjoelta. juha oli työstänyt autoa 1.5 vuotta kun hylsy kärrättiin Seinäjoelle 2014 alkuvuodesta.

Oikean puolen kaari vaihdetiin kokonaisuudessaan. Vasemmalla puolella riitti korjauspala.

Uusi kaari hitsattuna.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti