perjantai 9. lokakuuta 2020

Konepellin paikkamaalaus ja peräkontin viimeistely

 Kiillotuksen jälkeen alkoi konepellissä oleva lakkavika etureunassa maskin takana, sekä iso kivenisku takareunassa vaivata. Alunperin ajattelin, etten tekisi noille mitään vielä tässä vaiheessa. No, vähän jos kuitenkin jotain, eli töpöttelin pensselillä maalia vauriokohtaan ja lakkaa päälle. Tarkoitus oli hioa lakka suoraan ja myllytellä päälle... vaan tuen kanssa kun tuon hioi, niin lopputulos oli peukalon kokoinen pohjamaalijälki konepellissä. Plan B olisitten häivyttää tuo alue, ja vesihioa/kiillotella konepelti. Häivytys onnistui ihan ok, mutta lakkarajan jätin liian lähelle, joten kiillotus ei onistunu, eli uusiksi.

[​IMG]

Sitten häivyttelin maskin leveydeltä pitkältä matkalta ja se onnistui ihan hyvin, mutta vesihioessa onnistuin taas saamaan lakan puhki pokkauksesta. No kolmannella kerralla sitten häivytin suosiolla koko pellin leveydeltä massan, ja vedin lakan puoleen väliin peltiä saakka. Rajanhäivyttimellä säästin vähän itseäni hiomahommissa. Hioin koko pellin vesissä 1200-1500 ja kiillottelin Rupeksen sinisellä karvalaikalla ja Mirkan 35 tahnalla pahimmat pois, jonka jälkeen epäkeskolla T10-T20-T40 turtlepron tahnoilla. Ihan maksimikiiltoa en saanut, sillä lakka oli niin tuoretta, mutta pyyhkäisen uudestaan joskus myöhemmin. Pääasia on, ettei siinä nyt näy suurempaa vikaa ja yleisilme siisteni.

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

Takakontissa siistin vetokoukun sähköt ja vedin johdot uusia reittejä alkuperäiseen tyyliin. Nyt ei mikään piuha pullota mistään välistä. Pestyt verhoilut paikalleen ja homma selvä.


[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

Konepeltiin liimasin tuon purkuautosta irroitetun ja pestyn orkkis äänieristeen paikalleen. Vähän ryppyä sain siihen, mutta se oikenee kun saa vähän lämpöä. Perjantaina olikin mukava käydä työpaikalla pikku koeajolla näin ”entisöinnin” jäljiltä.

[​IMG]

[​IMG]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti