sunnuntai 9. kesäkuuta 2024

190E Korin korjausmaalaus

Korin muovit irrotettuna. Likaa kyllä, ruostetta ei.

Kaarille riitti kevyet pohjatyöt ja hieman epoksia.

Lokarin nurkasta oli maali lähtenyt.

Ennen häivytysmaalausta kiillotin pinnat, että näen mihin  häivytetään.

190:n kori on melkein kauttaaltaan tehdasmaalissa, mikä on melko harvinaista tämän ikäisessä käyttöautossa. Auton konepellin vasenta takareunaa seka saman puolen takalonkkaa oli joskus jossakin maalautettu syystä X. Se näkyi selkeästi muuta autoa karkeampana maalausjälkenä. 


Lommot oiottu PDR:llä, kylki näyttää jo paljon paremmalta jopa ennen maalausta.

Ennen maalausta luotin lommojen oikomiset PDR menetelmällä jälleen MiracleTeamin Atrolle.Hän on hoitanut pinnat suoriksi jo useimpiin autoihini. PDR:n avulla säästytään turhilta kittauksilta ja monessa tapauksessa vältytään kokonaan maalaukselta. Maalissa oli kuitenkin ns. pohjaan asti ulottuvia naarmuja, joten ne oli paikkamaalattava. Koska maali on 95% alkuperäinen, en halunnut lähteä maalaamaan yhtään enempää kuin oli tarpeellista. Niinpä häivytin mustan MB 040 massan vain tarpeellisille osin ja lakan häivytin hieman massaa kauemmas, ettei vesihionnan kanssa tule ongelmia.


Tässä maalaamossa katto on riittävän korkealla.

Onneksi oli kuiva ja tuuleton syysilma.

Pinnasta ei haettu mitään näyttelytasoa, kun tiedossa oli kuitenkin vesihiontaa.



Maalattavaksi tuli pieni nurkka oikeasta etulokasuojasta, molemmat ovet oikealla, oikean takalonkan pyöränkaari ja takakulma, takaluukun takareuna, vasemman takalonkan pyörän kaari ja vasemman takaoven takalaita. Kuskin oveen, lokasuojaan ja kattoon ei tarvinnut koskea. 






Kaikki muoviosat sen sijaan halusin tasaisen siisteiksi, koska niissä kaikissa oli enemmän tai vähemmän jälkiä. Niinpä kaikki helmamuovit ja puskurit maalasin uudelleen Alto grey 7700 ja päälle tuli satiinilakka. Etupuskurin törmäyslista oli kasassa molemmista kulmista joten sen vaihdoin uuteen. Takana puskuri oli alkujaankin väärän värinen ja törmäyslistassa jälkiä, joten molemmat saivat uuden värin. Törmäyslistan saa oe ulkonäköön kun käyttää muovitartuntaa ja Mastonin 121:stä hyvin ohuina harsoina.

Maalauksen jälkeen alle vaihtui myös 30mm matalemmat jouset.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti